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kawa_sanpo

2016/07/23

Tags: 織田信長 徳川家康 伽藍 能信上人 後醍醐天皇 後村上天皇 愛知県 名古屋市

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auto-translate Suma Guanyin stands for good luck Tohshougu is based in Owari Province Nagaoka Zhuang OSU Township (now Gifu Hashima, OSU). Our founder is the resolution priest. The original Akira 4 years (1324) Emperor Go-Daigo, Nega being the Kitano tenmangu shrine in Nagaoka Zhuang became. Emperor's resolution n. Saint deep his devotion to be grooming jobs run Saint 0/1333 (1333), "Kitano mountain Shin-ji Temple on losheng" that wisdom.He all. Per resolution priest in the establishment of the tohshougu, to the Grand shrines of ISE 100 days okomori and "wee people of this world happy Megumi and undertake the difficult, make Festival itashitara good will?" and got to make Inori in the intently. Through God's Makoto, reimu is the evening, given the revelation "is muryoukou's immeasurable benefit, this world of people, in the most grateful person" and addition of noble to the 拝sa in. Appearance the Kannon Bodhisattva of Kobo Daishi once unused Ittousai 3 bow's statue was perturbed State 4 tennoji muryoukou inch address looks exactly in your 尊影. Reimu's mystery is in the reign of Emperor go-Murakami or Imperial Court made it by levels of mixing, mikotonori moved to tohshougu, and the Gohonzon. Then, is there something truly miraculous. Emperor go-Murakami even thicker Saint's devotion, and erected a temple, Guyz Taji, sentenced to the "Nega-ji Temple and made" grateful mikotonori sue長ku. Resolution priest is yongnam and personage, and books collection of the tohshougu of the prized scholar of East and West that is many of them is collected, is not. Further undertook all people 尊信 Saint, when shrine maiden okesa priest Shomyo of shinsyu otaniha womans clothes that for Okami, only as brought to the or, and there are times when God came with bluff "because this aspect Kannon * marks Inuyasha terms made incantations and sazukeyo Fu mischief in mind except" and has reportedly said. These are the gallery and are transmitted. Gohonzon of the lands in the waters over the years, is the No. 2 Bill priest as Shin Yu Saint No. third priest appointed patch and Prince Yu of the temple is more than 10000 stones and the ISE and MINO-Owari, Mikawa and totomi Shinano 6 countries of the Shingon sect Temple was branch. In the construction management of civil wars, but later, Oda Nobunaga also contributed 500 Stone Temple, Ieyasu Tokugawa, the Nagoya 0/1612, he first got into this place today for the first. Day to hataseru what a miracle, new, pious pilgrimages in touches the heel, and prospered as a major center of the city, "Osu Kannon Temple" and the colloquial term and extends to the present as a Shingon sect mount 派別 格本 mount.

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auto-translate Suma 观音象征好运

Tohshougu 基于在尾张省长冈庄 OSU 乡镇 (现在岐阜羽岛,OSU)。 我们的创始人是决议牧师。 原晃 4 年 (1324) 皇帝去-醍醐,Nega 被北野天满宫在长冈庄成为了。 皇帝的决议 n.深圣他虔诚地将整理作业运行圣 0/1333年 (1333)"北野山善寺上乐生",所有的 wisdom.He。 每决议牧师在建立 tohshougu,到大龛的 ISE 100 天 okomori 和"黄的这个世界的人快乐惠和承担困难,使节日 itashitara 良好意愿?"和必须让 Inori 在聚精会神地。 通过神的诚,灵梦是晚上,鉴于启示"是 muryoukou 的不可估量的好处,这个世界的人,在最感恩的人"和添加到拝sa 中的贵族。 外观的 Kobo 大师一旦未使用的 Ittousai 3 弓雕像是观音摄动状态 4 天王寺 muryoukou 英寸地址看上去完全在你的尊影。 灵梦的神秘是在皇帝去村上春树的王朝或宫廷级的混合,mikotonori 移动到 tohshougu 和本尊。 然后,有什么奇迹。 皇帝走村上春树甚至厚圣奉献和竖立一座寺庙,个人 Taji 判处"Nega 寺和作出"感激 mikotonori sue長ku。 决议牧师是 yongnam 和人物,和 tohshougu 的东方和西方,是许多人的珍贵学者藏书是收集,不是。 进一步承诺所有人尊信圣,当神社处女 okesa 牧师 Shomyo 信州 otaniha 女人的衣服,为大神 》,只是提请或,有次当神附带虚张声势"因为这方面观音 * 标志着犬夜叉合约条款咒语和在意,除了 sazukeyo 福恶作剧",据报道说。 这些都是画廊和传输。 本尊在多年来,水域的土地是景行的 Shin 俞圣号第三个牧师任命修补程序和王子玉殿里的 2 号条例草案祭司是景行的超过 10000 的石头和伊势和美浓尾张、 三河三河信浓 6 国国家寺是景行的分支。 施工管理的内战,但后来,田信也贡献 500 石寺、 德川家康、 名古屋 0/1612 年,他第一次走进这个地方今天为第一。 Hataseru 真是个奇迹,新的、 虔诚的一天朝圣润色鞋跟,作为主要的中心城市,"大须观音庙"和口语词的繁荣发展和延伸到为真言宗教派山派別格本装载当前。

大須観音略縁起

当寺は、もと尾張国長岡庄大須郷(いまの岐阜県羽島市大須)にありました。御開山は能信上人 です。元享四年(一三二四)後醍醐天皇 は、勅願を下したまい長岡庄に北野天満宮を御造営になりました。天皇は能信上人に深く御帰依になり元弘三年(一三三三)上人をその別当職に補し、「北野山真福寺實生院」という寺号をたまわりました。能信上人は当寺の開創にあたり、伊勢大神宮に百ヶ日間おこもりになり、「この世の人々が、おしくいをうけ、おめぐみいただきますには、どなたさまをおまつりいたしたらよいでしょうか」と一心不乱においのりにになりました。上人の誠は神に通じ、ある夕べの霊夢に、「大慈大悲の観世音こそは利益無量、この世の人びとに、もっともありがたいお方である」とのお告げをえられそのうえ観世音の貴いお姿を拝されたのであります。そのお姿は、むかし弘法大師が一刀三礼御彫像あそばれた摂州四天王寺の大慈大悲の観世音菩薩に寸分たがわぬ御尊影でありました。霊夢のふしぎは、後村上天皇 の御代にいたり朝廷にたっし、みことのりによって、当寺に移され、御本尊と仰ぐこととなったのであります。それからのち、霊験はまことにあらたかなものがありました。後村上天皇も厚く上人に御帰依になり、伽藍 を建立し、田地をたまい、すえ長く「勅願寺となす」とのありがたいみことのりを下されました。能信上人は、学徳ともに高いお方で、当寺の所蔵する書物は、東西の学者が珍重しているところですが、それらの多くは、上人がお集めになったものです。さらに上人はすべての人びとから尊信をうけ、ある時には神宮の巫女が、僧伽梨衣というおけさを大神のおさずけとして持ち来り、またある時には、神人が鬼面を持って来て「この面は観世音*跡の夜叉面ゆえに、加持を加え、諸人の禍をのぞき、福をさずけよ」と申したと伝えております。そしてこれらは寺宝となって伝わっています。御本尊の霊験は年とともに海内にひびきわたり、第二代住職は信瑜上人第三代住職としては任瑜法親王がおつぎになり、寺領も一万余石におよび、伊勢・美濃・尾張・三河・遠江・信濃六ヶ国の真言宗寺院を末寺としました。そののち戦国の世となりましたが、織田信長 公も寺領五百石を寄進し、徳川家康 公に至っては、名古屋を建設経営するにあたり、慶長十七年、まず第一に、いまのこの地にうつされたのであります。はたせるかな霊験日に日に新に、善男善女の参詣きびすを接し、市の一大中心として繁栄し、「大須観音」と俗称され、真言宗智山派別格本山として今日に至っているのであります。

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tenma
2016-08-21 10:01 (1079)
tenma

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