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2019-01-01

Tags: 神社 平安時代 桃山時代 池田輝政 源実国 藤原忠通 生国魂社 福島政則 兵庫県 尼崎市

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auto-translate Each town of Uenojima, Kuriyama, Ohnishi, and Trivanda in the Tamachi Shimbana area has been called Ikushima a long time ago. This place was developed by the court&39;s financial strength in 730 years (830), and at the end of the Heian era, the descendants of the source real country of development originated in the first year of Kasuji (1142), donated to Tadanori Kanbaku of the time Ikijima Sho "hit. At the same time, it is said that the priest ceremonial owner contributed Daigakugan to "Ikushima Daimyojin", it is the first look in the literature of Ikushima. To know the shrine of the Heian period, "Shogi ceremony godfather book", the southern southern shrine in Tennoji Ward, Osaka city is celebrating "Ikushima shrine ritual bipassis ...... Ikushima god, Ashikaga god". The Ikushima shrine has the tradition of the Motomiya of this Osaka birthplace soul company and it is believed that the two gods are celebrated as the guardian of Ikushima Sho and the various gods of the Kasuga Shrine which is the god of the supporters are celebrated. In the center of Tongzhou, gradually from development Tomoda town which was called Ikushima village, development moved to the northern part, moved to Onishi · Kuriyama Town and the current Ikishima Benzaiten was transferred to the place of this Kuriyama. In the 5th year of Keicho during the Momoyama era, Terumasa Ikeda and Mikunori Fukushima forbidden were issued to "Kojima" (currently preserved in the former home of Kuriyama), Matsudaira Toshitaka dispatched in 19 years Together with the forbidden village cutting (4 village division) It is deeply related to the fact that the center of Ikushima Sho of Mr. Kuriyama moved to here. Amagasaki City Board of Education --- Shrine

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auto-translate Tamachi Shimbana地区的Uenojima,Kuriyama,Ohnishi和Trivanda的每个城镇很久以前就被称为Ikushima。这个地方是由法院在730年(830年)的财政实力发展起来的,并且在平安时代结束时,源头真实的发展国家的后代起源于Kasuji(1142年)的第一年,捐赠给当时的Tadanori Kanbaku Ikijima Sho“打了。与此同时,据说牧师仪式所有者为“Ikushima Daimyojin”贡献了Daigakugan,这是Ikushima文学中的第一眼。为了知道平安时代的神社,大阪市天王寺区南部南部神社的“将棋仪式教父书”正在庆祝“Ikushima神社仪式bipassis ...... Ikushima god,Ashikaga god”。 Ikushima神社拥有这个大阪出生地灵魂公司的Motomiya的传统,据信这两个神被称为Ikushima Sho的守护者,并且庆祝了作为支持者的神的春日神社的各种神。在通州市中心,逐渐从被称为Ikushima村的开发Tomoda镇,开发搬到北部,搬到大西·栗山町,现在的Ikishima Benzaiten被转移到这个栗山的地方。在桃山时代的Keicho第5年,被禁止的Terumasa Ikeda和Mikunori Fukushima被发给了“Kojima”(目前保存在Kuriyama的故居),Matsudaira Toshitaka在19年内被派遣与禁止的村庄一起(4个乡村师)与栗山先生的Ikushima Sho中心搬到这里的事实密切相关。尼崎市教育委员会---靖国神社

生島社
 立花地区の上ノ島・栗山・大西・三反田の各町は、昔
は生島と呼ばれていた所です。この地は、天長7年(830)
に朝廷の財力によって開発され、平安時代 の終りごろ、
康治元年(1142)に開発領主源実国 の子孫が、時の関白
藤原忠通 に寄進した「生島庄」に当ります。同じころ、
僧澄海が大般若経を「生島大明神」に献じたとあり、生
島社の文献上初見といえます。
 平安時代の神社を知る「延喜式神名帳」には、大阪市
天王寺区にある生国魂社 は「生島巫祭神二座……生島神・
足島神」を祭っています。生島神社はこの大阪生国魂社
の元宮の伝承があり、生島庄の鎮守としてこの二神を祭
る共に、摂関家の氏神である春日神社の諸神を祭ったも
のと思われます。同庄の中心は、生島村と呼ばれていた
三反田町から次第に開発が北部へ延びるにつれて、大西・
栗山両町へ移り、この栗山の地に現在の生島弁財天が遷
宮されたものでしょう。桃山時代 の慶長5年には池田輝政
福島政則 禁制が「いく島」に出され(現在栗山の旧家に保
存)、同19年に出された松平利隆禁制と共に村切り(4村
分割)前の生島庄の中心がここ栗山に移ったことと関係
深いものです。
             尼崎市教育委員会
---
神社

Texts

2019-02-27 22:04 (0)
tokada
monumento
2019-02-27 21:56 (0)
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